keskiviikko 21. kesäkuuta 2017

myrskyn silmässä

"Vesivirrat nousevat, Herra, virrat pauhaavat kohisten, vesivirrat nostavat kuohunsa. Mutta yli suurten ja mahtavien vetten pauhinan, yli meren kuohujen on Herra korkeudessa mahtava"
Ps. 93:3-4

Olen myrskyn silmässä. Korkeat aallot tuntuvat hukuttavan minut alleen. Olen läpimärkä. En tunne rauhaa. Missä Sinä olet? Kuuletko huutoni? Näetkö kyyneleeni? Tunnetko tuskani? 

"Pelasta minut Jumala, sillä vedet käyvät sieluuni asti. Minä olen vajonnut syvään, pohjattomaan liejuun, olen joutunut vetten syvyyksiin ja virta tulvii päälleni"
Ps. 69:2-3


"Ja katso, järvellä nousi kova myrsky, niin että venhe peittyi aaltoihin; mutta hän nukkui. Niin he menivät ja herättivät hänet sanoen: "Herra, auta, me hukumme". Hän sanoi heille: "Te vähäuskoiset, miksi olette pelkureita?" Silloin hän nousi ja nuhteli tuulia ja järveä, ja tuli aivan tyven."
Matt. 8:24-26

"Pietari vastasi hänelle ja sanoi: "Jos se olet sinä, Herra, niin käske minun tulla tykösi vettä myöten". Hän sanoi: "Tule". Ja Pietari astui ulos venheestä ja käveli vetten päällä mennäkseen Jeesuksen tykö. Mutta nähdessään, kuinka tuuli, hän peljästyi ja rupesi vajoamaan ja huusi sanoen: "Herra, auta minua". Niin Jeesus kohta ojensi kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle: "Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?" 
Matt. 14:28-31

Jeesus, Sinä olet suurempi kuin kaikki ongelmani. Vain yksi sana suustasi ja myrsky tyyntyy. Sinä olet suuri ja mahtava. Sinä olet kuningasten kuningas. Sinulla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Ei ole ketään sinun vertaistasi. Kun katson myrskyyn, vajoan aaltoihin kuin Pietari. Herra, opeta minua katsomaan Sinuun, sillä silloin pysyn pinnalla. Silloin voin kävellä vetten päällä eikä suurinkaan aalto voi minua hukuttaa. Sinä itse nukuit veneessä myrskyn pauhatessa. Mikä ihmeellinen rauha! Mikä ihmeellinen luottamus Isän huolenpitoon! Sinä lupaat antaa omillesi tuon saman rauhan. Opeta minua lepäämään Sinun rakkaudessasi ja Sinun lupauksissasi silloinkin, kun olen myrskyn silmässä.

"Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö."
Joh. 14:27

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti